Har inte bloggar på jättelänge...

... och anledningen till det är att jag har SOMMARLOV!!!! *happy dance*

13 juni: Skolavslutning. Börjar morgonen med att göra mig i ordning och platta håret (vilket var helt onödigt eftersom att det började regna sen och jag hade inte i hårspray *smart*). Sen bar det av mot skolan. Där man träffade alla sina underbara klasskamrater,not!, och så fick man ett papper (inget intressant) och sen skulle man ut på skolgården. Rektorn höll sitt tal (vaaarje år!!) och några sjöng. Och sen efter en timma var det SOMMARLOV!!! Skrek och hoppade av glädje!!! Vi skuttade som små glada kaniner till ett mysigt fik och satt där tills båten kom. Sen åkte vi båt och kom fram till Gröna Lund där vi köpte åkband och sånt. Sen åkte vi massor av roliga saker. Jag vågade åka blå tåget (för mig är det stort). Dock satt jag och Hedda och skrek och gömde oss i våra gröna regnponchos (ja, det regnade. Spöregnade faktiskt) och jag blundade typ hela tiden, men ändå. Jo, det spöregnade och vi var tvungna att äta inne på en toalett (ja, folk tyckte vi var konstiga) men sen när vi hade betalat 60 kronor (60 kronor?!! Lägg till tre kronor och du får ett Nuggetsmål med 6 bitar och en läsk på Max!) så slutar det såklart att regna. Men men. Jag var nöjd ändå. Sen var jag med mina vänner och kom inte hem förräns sent på kvällen.

14 juni
Åkte till Emmys mamma på söder med tjejerna. Supermysig lägenhet!! Vi åt köttbullar och pasta (sååååå gott) och till efterrätt åt vi Ben and Jerrys (också sååååå gott). Sen satt vi och lyssnade på musik och pratade tills vi kom på idéen att sminka någon av oss och ta bilder med Heddas kamera. Så det gjorde vi (bilder nedan). Sen hittade Emmy sina streetdance kläder, som jag och Hedda självklart satte på oss. ;) (bilder nedan). Sen gick vi och köpte middag. Tomatsoppa, skogssvampsoppa, baguetter, chips och godis. Också såååå gott. Och vid tio var jag hemma.

15 juni
Började dagen med att åka till Emmys pappa med Eve och Alex. Där hoppade vi studsmatta, åt glass, gossde med en söt katt, hoppade ännu mer studsmatta så vi mådde illa, låg och flåsade och klagade och bestämde oss för att åka till sjöstan. En mycket bra idé. Vi hängde på våran brygga (ja det är våran brygga för vi brukar sitta där) och tog det lugnt i solen. Sen blev vi hungriga och gick och hämtade mat på Max och gick tillbaka till bryggan. Sen gick vi och köpte cider (mums) och drack de i solnedgången. Sen bestämde vi oss för att sova över hos mig. Så vi gick och köpte chips och godis och hängde ute tills det blev för kallt. Då hängde vi lite i min källare och sen ute på min balkong med tända ljus. Tills slut hoppade vi in genom fönstret (från balkongen till mitt rum) och somnade.

16 juni
Vi vaknade ganska tidigt och bara låg och gjorde ingenting. Sen gick vi upp och jag gjorde pannkakor och sen tittade vi på Top Model i Australien. Sen gick de hem och jag städade lite. Sen möttes vi upp igen och gick och åt på Max (ja, det är lite av ett stamställe för oss).

17 juni
Låg och sov länge och gick upp vid lunch. Bakade bullar med mamma och gick på en promenad med mamma, pappa och min ena syster.

Ja, nu har jag skrivit lite om de senaste dagarna. P.S orkar inte läsa igenom texten så det kan finnas stavfel.
Puss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0