Såhär lockar jag mitt hår

Jag hade inget att göra igår så jag började locka håret. Till en början gick det bra men sen tröttnade jag lite och avslutade lite slarvigt men det blev fint ändå. Hur som helst så tog jag lite foton medan jag lockade. Och här kommer de. Det är inte världens bästa bilder men jag tänkte att jag ändå skulle lägga upp de. :D

Börja med att borsta igenom håret. O.B.S håret måste vara helt tort innan du börjar locka!


Sätt på locktången och låt den värmas upp en stund.


Dela sedan upp håret och sätt upp den ena delen med en tofs. Detta tycker jag underlättar och man ska locka håret själv för annars är det så mycket hår som man måste "hålla koll på".


Och egentligen så ska man typ spraya sitt hår med sån där värmeskydd eller vad det heter innan man lockar eller plattar håret men eftersom att jag inte brukar göra det så ofta så tycker inte jag att jag behöver det. Men det får man välja själv.

Ta sedan en slinga och placera locktången i slutet av slingan. Se till att slingan sitter fast och börja sedan att linda in håret i locktången. Var försiktig så att du inte bränner dig eller håret!




Vänta sedan i kanske en halv minut eller nåt sånt. Det tar olika tid beroende på hur mycket hår man har i slingan men man får testa sig fram. :D

Börja sedan, försiktigt, att släppa taget om slingan. Om du drar ur locktången ur slingan så kan den förstöras. Jag brukar rulla ner locktången lite och sen släppa taget. :D



Sedan är det bara att fortsätta och tillslut är man klar.


Sedan väljer man själv om man vill spraya med hårspray eller inte. Om man vill att det ska hålla länge så ska man nog göra det men annars funkar det bra som det är. Förrut har jag även provat att borsta ut det och det blev fint det med. Men tyvärr funkade det inte riktigt den här gången... :D Hur som helst. Jag hoppas att ni förstår vad jag menar när jag förklarar och så. :D
Bye.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0