Kladdkaka och chokladsnittar

Gjorde kladdkaka och chokladsnittar idag och jag hade tänkt lägga in lite bilder från detta och även receptet på kladdkakan. :D


Jag och mitt förkläde. :D

Okej jag börjar med att berätta hur jag gjorde kladdkakan som btw är både ägg och laktosfri. :D Och sen lägger jag inte en bild från chokladsnittarna. :D Ni frå ursäkta att bilderna inte blir åt rätt håll. :)


Du behöver: kakao, margarin, ljus sirap, socker, mjöl, kakao, vatten, mjölk eller grädde. Jag valde alltså laktosfri mjölk. :D


Börja med att sätta på ugnen på 175 grader både uppe och nere då kakan ska bakas i mitten av ugnen.


Börja med att smälta 150 g margarin. Vänta lite tills smöret svalnat innan du ställer tillbaks kastrullen på plattan. När du tillsätter sirapen och de andra ingredienserna är det bra om plattan är avstängd så att du inte bränner något. :D
Tillsätt sedan 2 msk ljus sirap och rör om med en plast, eller trägaffel (detta är bra att röra med sen när man tillsätter de torra ingredienserna).





Tillsätt sedan alla de torra ingredienserna. På denna bild har jag blandat ner 3 dl mjöl.

Tillsätt 3,5 dl socker och rör om.


Tillsätt 1 dl kakao.

Tillsätt slutligen vätskan. Detta kan vara vatten, mjölk (laktosfri om man vill) eller grädde (också laktosfri om man vill. Men se till så att det är 1,25 dl. :D

Lägg ner bakplåtspapper i en form. O.B.S Se till att formen är en sådan som man kan lossa på. :D

Om du tycker att bakplåtspappret är lite för stort vid sidorna (som ni ser på min) så kan du bara klippa bort det. Men se till att det fortfarande går lite över kanten. :D

Jag kommer att fortsätta i ett annat inlägg då detta blev för stort. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0