Sjuuuuuk

Hej, idag är jag sjuk igen. Shohoo! Och som jag berättade igår så ska jag ändå gå en litet ärende till skolan för att hämta skolböcker och lämna en lapp. Eller snarare ska Hedda eller någon utav tjejerna få lappen så att de kan lämna den sen. Den var ganska viktig att få in eftersom att det handlade om Romme och sen så skulle man lämna pengar också.
Började dagen med att lyssna på Olly Murs Heart skips a beat. Riktigt bra låt tycker jag. :) Men kommer nog snart tröttna på den tyvärr eftersom att jag har lyssnat på den ganska mycket nu. Hörde den på Brit Awards. Där One Direction btw vann en Brit!!!!!! WOHOOO! Men även om jag älskar de och tycker att de är helt underbara så lyssnar jag ju inte bara på deras musik. ;D Jag lääääängtar tills de kommer hit till Sverige igen. Vet dock inte  när eftersom att de är i Chicago nu och 2013 ska de på en stor turne i London och Ireland. Men jag hoppas på att de kommer hit antingen mellan dessa två turneér eller efter UK/Ireland turneén. Men men. Förra gången de var här var den 13/2 2012. Då var det ingen som ville ge ut tider eller hotell för att det hade blivit kaos vid flygplatsen. Jag kommer ihåg att jag och Alexandra satt och tänkte att vi borde ha varit vid Arlanda och inte i skolan. För då hade vi sett bilder från Arlanda några timmar innan 1D skulle komma, och då var det inte så många där. Och när det inte är så många där så har ju de som är där större chans att få bilder och så med de. Men sen började det fyllas på och till slut var det KAOS!!! Så då kändes det lite bättre, för det hade inte gjort någon skillnad om vi var där. Vi hade inte kunnat få några bra bilder eller så. Men vi var fortfarande lite låga eftersom att vi var i skolan och de var här i SVERIGE. Men direkt när vi slutade skolan bestämde jag, Alexandra, Hedda och Evelina att vi skulle leta reda på vart de var. Det roliga var ju att vi inte visste. Men vi tänkte att vi skulle åka först till Plattan för att vi tänkte att det var en bra startpunkt. Haha, men på tåget dit såg vi en annan grupp tjejer och jag tyckte att jag hörde att de pratade om 1D. Så vi tänkte att vi skulle följa efter de. Och sen ser vi att de reser sig och då tänker vi att de ska gå av. Så det gör vi också, och då var vi vid Gamla Stan. Men självklart går inte de av. Och Hedda gör då det coolaste av det coolaste (förlåt Hedda men jag måste bara berätta) hon springer fram till dörren som håller på och stängas och försöker att öppna den (vilket egentligen är ganska självklart eftersom att vi gått av vid fel hållplats) men det gjorde väl antagligen att de bara skrattade åt oss. Aja, det spelade inte så stor roll. Vi stod där och väntade på nästa tunnelbana och var typ helt desperata. Vi tittade på Twitter 24/7 för att se om någon hade skrivit vart de var. Men det var det ingen som gjorde. Och nu efteråt kan jag förstå varför de inte gjorde det eftersom att då skulle det ju ha kommit massor av tjejer. Men i alla fall. Sen åkte vi till Plattan och stod där ett tag. Och där var det flera andra tjejgäng som typ stod och tittade på oss. Och jag antar att vi var några utav de få där som hade en plan. Så vi började gå mot Grand Hotel för jag tänkte att där brukar ju kändisar vara. Och när vi kommer fram är det några andra tjejer där som står och ser ut ungefär som vi, som om vi inte vet vart vi ska börja leta först. Men då ser Evelina (åhh, tack för att hon var med!) att det står två stora, svarta bilar vid en byggnad några meter i från Grand Hotel (tydligen ägdes byggnaden av Grand) och jag kommer fortfarande ihåg hur mitt hjärta började dunka fortare för vi trodde att de var där inne i bilen eller stod runt omkring. Det gjorde de tyvärr inte men vi visste i alla fall att det var rätt plats att vara vid. Och sen stod vi där ett tag utanför dörren och hoppades på att de skulle komma ut därifrån då vi hör någon skrika och alla börjar då spronga till balkongen där vi ser DEM!!!! Det var den lyckligaste stunden i hela mitt liv. Punkt.
Ja, jag vet att jag skrev jättelångt om en grej som kanske är helt ointressant för många, men jag kände att jag ville skriva av mig lite, så tack. :D
Nu ska jag dricka lite te, äta något och sen lite senare sätta på mig något annat än pyjamaströja och pyjamasbyxor och gå iväg till skolan. Det ska i alla fall bli lite kul att få se en skymt av de andra. :D
Bye. P.S eftersom att det blev ett ganska långt inlägg orkar jag inte rättstava. Men hittar ni något fel som ni verkligen stör er på, kommentera så ska jag ändra det. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0