Drömsängen+ plus lite annat mysigt

Har börjat sukta efter STORA MJUKA sängar. Fatta vad mysigt att ha en stor säng, ett skrivbord och en garderob och inget mer i sitt rum. I sängen skulle jag ha ett stort mjukt täcke, fluffiga kuddar och mysiga filtar som liksom smälter i händerna för att de är så mjuka. Och sen när man har sleep over (international :) ) så är det bara att alla tränger ihop sig. Åhh vad mysigt det skulle vara med en sådan säng. Men jag har ju en ganska bra säng redan. Men den är inte så mjuk och eftersom att vi skulle montera ihop den själva så blev den inte helt perfekt. Det är ju även en säng som man kan dra ut så att man kan sova två eller tre i sängen. Men då blir det ganska hårt eftersom att man bara ligger på en tunnare madrass (jag sover på två stycken) och sen åker madrasserna issär och bildar en "spricka" som man liksom sjunker ner i.
Kanske ska prata med mamma och pappa. Kan ju ta lite från sparpengar som jag har också. Men först måste jag se så att det får plats.



Den här till exempel. Ganska hög skulle jag tro, med förvaring under.
Från Ikea.
Dock hittade jag inte riktigt någon säng som hade alla de funktioner som jag ville ha. Det är nog ganska svårt. Men en blandning typ av den ovan och den här kanske:

MALM Sängstomme, hög 1 995 kr
Vet att den typ är jättestor men ändå :)


Inte helt fel att ha de här mysiga tofflorna på fötterna. Från Hemtex.


En pläd med ett fint budskap. Från Hemtex.

En mysig filt av micro fleece. Finns i olika färger. Från Hemtex.


Denna filt i en härligt cremig (stavning?) färg är supermjuk och mysig. Från Hemtex.


Belysning är viktigt för att få till den rätta myskänslan. Från Hemtex.


Jag tycker om stora blockljus som man kan använda många gånger. Viktigt då är att ha något under så att stearinet inte rinner ner på fel matrial. Från Hemtex.


Fint tidningställ från Hemtex.


Många fina saker. Blir sugen på att göra om i mitt rum. Tror dock inte att jag ska byta säng då det kostar en hel del. Men men. Lite tips i alla fall på saker som jag tycker kan vara mysigt att inreda ett sovrum med. <3
Bye.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0