vollybollturnering och fika

Har ändrat det här inlägget lite för de som läste det förrut. :D

Heej. Jag vet att jag inte har bloggat på ganska länge men jag har liksom inte orkat, haft lust eller hunnit med. men nu hade jag tänkt berätta lite om min dag. Vi började kl.09.00 så det var skönt med lite sovmorgon. En liten nackdel var väl att dagen började med en vollybollturngering där hela högstadiet skulle delta. Alla klasserna var indelade i olika land. Jag och min klass var Kina och de andra klasserna var andra land. Jag och mitt lag började med att köra mot 7B (jag går 7A) och då vann vi. Sen körde vi mot 8:an men jag är inte helt säker på om det var B eller A. Där vann vi första setet men förlorade sen ändå. Då fick vi reda på att vi skulle köra mot... 9:orna tror jag. Men jag är inte helt säker på spelordningen för jag spelade inte sista matchen. Jag kände att jag hjälpte mitt lag mer genom att inte delta istället för att vara med men bara få panik och inte veta vad jag skulle göra när bollen kom farandes. Men det var ganska kul... men inte jättekul. Det var kul för att vi vann några set och för att alla var ganska glada då. Men vi kan slå fast att jag inte är så bra på att spela vollyboll i sånna här turnering. Det funkar ganska bra när jag spelar med några som jag är bekväm med, som t.ex. mina kompisar. Oj, nämen titta. Vilket långt inlägg det blev. Och jag har bara pratat om vollybollturnering. Ni kanske vill höra något mer från min skoldag även om vollybollen var en stor del av den. I alla fall, efter vollybollen gick vi upp och gjorde ett matteprov. Det handlade om att förlänga och förkorta. Jag hade inte tränat så mycket då jag inte trodde att vi skulle ha provet idag eftersom att det var vollyboll. Men det gick ganska bra. Fick 14/16 så det känns bra eftersom att jag inte hade tränat så mycket. Sen åt vi lunch och gick sedan ner till gympasalen igen för att kolla på när lärarna spelade vollyboll mot 9:orna. Det var ganska roligt att se för de körde på helplan och det var roligt att lärarna ändå var med och deltog. :D Sen gick vi upp till plan 4 för att ha elevens val. Jag, Alexandra och Evelina (som tyvärr gick hem när vi skulle ha elevens val, för att hon hade ont i handen (en annan historia) ) har valt hemkunskap som vårt val. Men tyvärr kom inte vår lärare så vi fick sluta. Och samma sak med Hedda och Emmy som har valt bild. Och sen visades det att vi inte skulle ha något elevens val alls. Så då bestämde jag, Emmy, Alexandra och Hedda för att gå och fika (har fikat alldeles för många gåner den här månaden och förra). Det var mysigt. Satt där ett tag och bara pratade och tog det lungt. Sen gick Hedda hem och efter ett tag gick även vi andra hem. Imorgon kanske jag, Emmy och Hedda ska åka och julshoppa. Men vi får se. :D Bye.

Kommentarer
Postat av: Hedda

Jävlars vilket långt inlägg! Vet att detta var en helt onödig kommentar men jag är grymt uttråkad, haha :D

Hoppas vi ses imorgon <3

2011-12-16 @ 19:20:35
URL: http://heddassommar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0